Cara Setting Opera Mini Dalam Handphone

Cara Setting Opera Mini Dalam Handphone

Sebelum ini aku ada bagitahu yang aku gunakan internet percuma di handphone menggunakan Opera Mini. Cuma aku nak ingatkan, aku menggunakan Hotlink Prepaid dan cara ini memang berkesan. Seingat aku prepaid jenama lain cara settingnya adalah berlainan. Part itu aku tak boleh tolong. Sorry banyak-banyak.
Mula-mula sekali, korang kena download Opera Mini kat websitenya iaitu
http://www.opera.com/mobile
pilih handphone yang korang gunakan. Dah install di PC korang, pastu korang transferlah file yang korang download itu di handphone. Kemudian install Opera Mini itu dalam handphone korang.
Ataupun, korang boleh download Opera Mini itu menggunakan handphone korang menggunakan alamat ini
m.opera.com
tapi kredit korang akan disedut sedikit.
Selepas dah install, korang kena ubah setting line Maxis ke Maxis Broadband.
ikut langkah sebegini.
* Press * 100 #
* Select 7 for service
* Select 1
* Select 3 for Prepaid Broadband
* Select 4 for Server Switching
* Select 2 to switch to Prepaid Broadband
* Finally, press 1 to Proceed
Pastu korang tunggulah message daripada 28222, messagenya bertulis begini
your SIM has been changed to the profile of Broadband. APN = bbnet you
Nah..sekarang ini line korang dah selamat di tukar ke Maxis Broadband. Dan korang dah boleh melayari internet secara percuma dengan menggunakan Opera Mini.
Cuma pada fungsi ini, korang tak boleh nak buka mms. Untuk nak buka MMS, korang kena setting balik kat no 7 tu dan tukar balik ke Hotlink.
Satu lagi, memanglah internet akan percuma tetapi ianya bergantung kepada keupayaan handphone korang untuk proses data. Korang boleh ber Facebook dan bertanya dengan pakcik google, macam handphone aku tak dapat nak proses blog yang tak ada RSS. Juga tidak boleh menonton video makcik Youtube.
Tapi kalau handphone korang canggih, sure korang boleh layan punya. InsyaAllah.
TAPI KINI SEMUANYA TINGGAL KENANGAN.. KORANG KENA KLIK ENTRI INI SEBELUM KORANG NAK TERUSKAN NIAT KORANG
Selamat berjaya.

Komentar

Postingan Populer